Try to do something to achive something in my livE

Welcome to my blog..
You can reading about my daylife story here..
My family is only a very simple family..

tahun 2011.. umur semakin meningkat..
keperluan dan kepentingan anak perlu di utamakan.. kehidupan penuh dengan dungaan..
YA Allah permudahkanlah perjalanan hidupku sekeluarga..

A.Z.R.I.N.A

A.Z.R.I.N.A

Wednesday, November 24, 2010

akhirnyer berjaya

24.11.2010.. akhirnya aku berjaya buat donut sendiri
sebelum ni kalau buat mst x gebu
hari ni menjadi.. gebu n sedap sangat
ehehehheheheheh..
tapi yang aku sempat snap gambar ni yg bentuk panjang2 macam cakoi
yang bulat2 dah habis ank n hsbnd aku mkn td masa sarapan kat rumah
yang penting aku makan donut ni bukan dengan gula ok
aku makan dengan kaya..
sodapppppp!! sangat korang cubalah..





kat cni aku share ngan korang resepi untuk buat donut simple aku yang sedap nie

1/2 kg tepung gandum
1 paket yis
garam secukup rasa
2 sudu makan mentega
1/2 cawan susu
air secukupnyer (agak2)
sebiji telur

cara-cara menyediakannya
1. campurkan yis, garam, susu dan telur ke dalam air dan kacau sebati biarkan
2. gaulkan pula mentega dengan tepung
3. kemudian masukkan bancuhan air tadi dan uli hingga lembut menjadi doh
4. bentukkan bulat dan biarkan seketika sebelum goreng
5. goreng dengan api sederhana dan gaul dengan gula ising (tp sy prefer makan cecah kaya) cubalah k

No comments: