Try to do something to achive something in my livE

Welcome to my blog..
You can reading about my daylife story here..
My family is only a very simple family..

tahun 2011.. umur semakin meningkat..
keperluan dan kepentingan anak perlu di utamakan.. kehidupan penuh dengan dungaan..
YA Allah permudahkanlah perjalanan hidupku sekeluarga..

A.Z.R.I.N.A

A.Z.R.I.N.A

Wednesday, October 8, 2008

cerita-cerita dulu

Assalamualaikum..
Ermmm..rasanyer eloklah memulakan blog nie dengan kisah hidup saya dulu dari zaman kanak-kanak sehingga sekarang sudah bersuami dan mempunyai anak.
Ermm kalau semua nak tahu tentang diri saya, saya ni anak bongsu tapi xrapat sangat dengan abah ngn mek. saya macam anak2 yang lain jer.setengah orang kalau anakbongsu manje dengan mak bapak tapi saya tak.
Saya suka berdikari, dan berani membawa haluan sendiri. Oklah dah tahu pasal peribadi saya, sekarang saya nak cerita tentang kisah kanak-kanak saya dulu.

Oleh kerana saya dan kakak2 agak jauh beza umurnya, saya lebih rapat ngan abang saya, dulu2 suka ikut dia g main2 kat sungai, kami memancing dan macam2. bila petang jaga lembu abah, hehehhehe. Apa yang abang saya buat itulah saya buat, mengaji sesama, buat kerja sekolah sesama, main sesama dan makan pun sesama. Walaupun kami rapat kami nie selalu gaduh. ermmm macam kucing ngan anjing.Tapi yang selalu kena marah dialah..

Sampailah suatu masa dia dah tamat ting.5, kami jadi renggang dan dia mula kerja di KL.
Tapi sekarang kami masih O.K lagi.

Ermmm...lepas dia habis ting.5, akulah plak tamat belajar. dapat result cukup2 makan jer.Sambung belajar ting.6, sambil2 tggu panggilan interview. 2 minggu di ting.6 aku berenti kebetulan masa tu dapat interview Pemb.Tadbir (P/O) 'keje sekarang nie'

lepas 3 minggu interview, dan habis kelas komputer aku dapat surat tawaran kerja..
"Alamak! lapor diri kat Putrajaya, jauhnyer"

20.12.2003, jam 7.40 malam aku dan mek juga abah naik keretapi ke KL Central untuk ke Putrajaya, nasib abg aku adakat Shah Alam.. lepak umah dia 2 hari, sampai masa aku pun ke putrajaya lapor diri.Sedang aku lapor diri abg ngn abh sibuk cari umah sewa untuk aku, akhirnya aku dapat menyewa di flat ijau presint 9, flat paling harmoni di M'sia. Di situ jugalah aku kenal dengan lela my best friend kat putrajaya.

Alhamdulillah lega rasa, kebetulan penempatan aku di SPA sama ngan lela, besoknya kami ke pejabat naik bas nadiputra sambil berebut-rebut. Ermmm panjang lak ceter aku nie ek.Harap sabar yer..ermmm, bila dah mula kerja, aku pun mulalah surve2 internet nie, perkara pertama sekali aku jumpa di internet ialah "yahoo massengger" wah canggih lah, tulis2 org sana boleh balas balik, kredit pun xhabis.hehhehe, lama kelamaan chatting maka aku kenal dengan mamat seremban nie.Sebulan kenal kat internet, dia ajak jumpa. "OK, jumpa kat Kl, setahun bercinta tiba-tiba jer dia senyap, xder sms, call xangkat.. tiba suatu hari aku tepon di rumah dia, mak dia angkat, mak dia ceramah aku..konon anak dia xleh ada tanggungjawab lagi bla.bla.bla... macam2 ada.Macamlah aku nak kawin ngan anak dia.Akhirnya dia sms aku bgtau nak jumpa "LAST" dia datang kat Alamanda.hari terakhir maka putus hubungan ngan dia sebab mak dia tak suka.. tapi masa tu aku xkisah sangat, aku terima jer.budak2 lah katakan.heheheheh 'cinta beruk' apa nak kisah, cuma masa tu aku memang sakit hati dengan sorang mamat yang selalu kacau aku kat tepon, konon silap no lah, apalah.. macam2..Mamat tu sekarang nilah jadi laki aku.hehehhe

Nanti aku ceter kisah aku ngn mamat ni plak.

No comments: