Try to do something to achive something in my livE

Welcome to my blog..
You can reading about my daylife story here..
My family is only a very simple family..

tahun 2011.. umur semakin meningkat..
keperluan dan kepentingan anak perlu di utamakan.. kehidupan penuh dengan dungaan..
YA Allah permudahkanlah perjalanan hidupku sekeluarga..

A.Z.R.I.N.A

A.Z.R.I.N.A

Wednesday, January 12, 2011

demam lagi anakku nie

ha bagi uols yang xtau..
i nak kasitau k
semalam i terpaksa amik cuti emergancy untuk jaga anak aku yang no 2 tu AKIF
dia demam.. bila tidur malam dlu semalam (isnin) dia mengamuk2..
bila cek perut dia kembung..
sapu minyak urut2 baru tido
tapi dia nak kita pegang j perut dia..
bila aku alihkan tangan jer dia nangis
xperlah.. berkorban demi anak..

pada bagi tu..(selasa) aku bangun tido mcm biasa (5.30am)
dia tidur agak nyenyak.. so plan2 aku o mandi2
siap2 semayang subuh.. nak p kejutkan dia
aku terkejut sangat.. panas giler bdan dia
mula2 tu ingat sbb tangan aku sejuk lepas mndi
lebih kurang 10 minit pegang dia yang ngamuk2 tu aku rasa xsedap hati
biasa dia xpernah meragam pagi2
nak plak ajak p mndi lagi laju nak buka baju..
ni duk nangis jer..aku terus p amik termometer
sekali aku cek.. mak ai terperanjat aku..
suhu dia 38.9 darjah..
aku terus bgtau abah dia..
so kami pun bawa dia p mandi n siap2 utk bawa klinik..
tapi sebelum p klinik aku masuk ubat punggung kat dia..
sbb bdn dia panas sangat..
pastu p klinik doktor cek tonsil dia bengkak lagi
baru 2 minggu lepas demam tonsil bengkak ni kna lagi padahal dah habis antibiotik
doktor bagi aku suap.. aduh.. seharian lah aku duk jelum kepala dia ngan asam jawa..
malam tadi pn mcm panas sgt..2,3 x aku bg dia makan ubat demam
alhamdulillah pagi tadi ok ckit
n ari nie hantar p taska..
pagi tadi telefon pn cikgu kata ok.. lega sikit..
k lah aku nak telefon cikgu dia lagi sekali ni..
daaaa!1

No comments: